8 Eylül 2008 Pazartesi

metin memişoğlu ile ney üzerine

gecenin geç saatinde beni kırmayan ve bloglama mücadelemize destek olan memişoğluna teşekkürlerimizle;
-merhaba

merhaba
-ilk olarak kendinizden biraz bahsedermısıniz ve ney uflemeye baslama hikayenizden.
öncelikle başlattığınız bu güzel olay için teşekkür ederim
ve burdaki yazılan yazılardan yararlanabilecek insanların en iyi şekilde faydalanması dileğiyle.
Ney üflemeye başlama hikayem biraz garip olsa da şimdi geriye dönüp bakınca iyi ki de olmuş diyorum.
ilk etkilendiğim kişi mahallemizde ney üfleyen komşuyla yapılan akşam sohbetleri ve ondaki gizlilik idi.
ve en önemli etken ise öğrenim gördüğüm lisedeki hoşlandığım kızla aynı grupta çalabilmekti.
-evet bu gerçekten ilginç:)
Belki de en büyük etken buydu ve kafamda herhangi bir enstruman yokken grupta olmayan tek sazdı ve ancak onu öğrenebilirsem birlikte çalabilirdik
bundan dolayı neyi tercih ettim fakat tam olarak tercih de sayılmazdı .
Belkide o kızdan hoşlanmasaydım da bir yerde yollarımız kesişecekti neyle.Bunu bilemeyiz tabi.
3 ay boyunca ses çıkartıp elle tutulur birşeyler elde edebilmek için parmaklarım ağrıyana kadar uğraştım.
bu 3 ayın sonunda tabiki elle tutulur bişeyler vardı diyemem.Ama bu 3 ayda çok yol aldığımı düşünüyorum.
-ılk olarak nasıl bır neyle başladınız?
sipürde ney ile,Sonradan öğrendim Niyazi Sayında sipürde neyle başlamış
-ney seruveninizin devamı nasıl bır seyir ızledi,nerde devam ettiniz
ilk başta da dediğim gibi mahallemizdeki abim olarak gördüğüm kişiyle belli bir düzen içinde olmasa da çalıştık.
Yani ilk olarak nasıl ses çıkartılır nasıl tutulur gibi ana kuralları onun yardımıyla öğrendim.
Onun yoğun oluşundan dolayı da ben kendim ney metodu kitaplarından ve internet üzerinden yavaş da olsa bişeyler öğrendiğimi düşünüyorum.
Ünüversite öğrenimimde de okulun düzenlediği ney kursunda tanıştığım hoca ile devam ettim.
Onun sayesinde de belediyenin konservatuarında devam ettim.
Bu sıralarda da kendisini gerçekten bu işe vermiş bir hocayla devam ediyoruz.
Bu iş için hiçbir zaman hoca talebe ilişkisi bitmemeli,
gittiği yere kadar gitmeli ve bitmek zorundaysa da gönül bağları asla kopartılmamalı.
-bu arda nekadar zamandır ney üflüyorsunuz?
bu sene 6.yılın içerisindeyim
-bıraz neyden bahsedermısıniz? onun farklı dunyasından:)
Neyin nasıl bir saz olduğunu bilmeyenler için o sadece bir kamış!
Fakat onu tanıyanlar için ise sizi bu dünyadan alıp götürecek bir araç
Etrafınızda olan olaylardan sıkılıp bir süreliğine hayata ara vermek istediğinizde dinlemeniz gereken bir enstruman.
Dinlediğinde çok etkilendiğini söyleyenler için ben hep şunu söylüyorum: ''Sen dinlerken bu kadar etkilendiysen ben üfleyenin halini düşünemiyorum.''
İnanın üflerken dinlediğinizden çok daha fazla etkileniyorsunuz.
Ve etkilenmeden dolayı ne siz onu bırakabiliyorsunuz, nede o sizi bırakıyor.
Ben sadece burada insanları nasıl etkilediğinden bahsediyorum ama işin bide tasavvuf boyutu varki,burada ona girersek hiç çıkılmaz.
Zaten bu konulara benimle değil, o işin ehliyle girmek gerek.
-dinlemekten keyif aldığınız sevdiğiniz neyzenler kimlerdir?
Benim yolundan gitmek istediğim neyzen belki de bir çok ney üflüyen insanın hayranlıkla yolunu takip etmek istediği Niyazi Sayındır.
Tabi bunun yanında Sadreddin özçimi,Ahmed Şahin,Aka Gündüz Kutbay gibi neyzenleri de üstad olarak görüyorum.
-neyzen tevfik hakkında dusuncelerinizide merak ettim dogrusu
Neyzen Tevfik de gerçekten iyi bir neyzen olmuş ve hayatta hiçliği aramış bir üstaddır.
-ney uflemek ııstıyenler ıcın tavsıyelerınız nelerdir?
Öncelikle sabır diyorum.
Çünkü insanlar nasıl oluyosa hemen 2-3 ay içerisinde bir Niyazi Sayın olmak istiyorlar.
Ben 45 kişi başlanılan bir kursun 3 ay sonunda 3-4 kişi kaldığını da biliyorum.
Biraz alıntıda bulunacağım ama Niyazi Sayın hocamızın aktardığı doğru tespitleri de aktarmak isterim.
İyi bir neyzen olmak isteyen kişi sadece neyle uğraşmamalı,farklı sanat dallarıyla da ilgilenmeli,spor yapmalı.
İnsanlara karşı hoşgörü dolu olmalı.
Sadece ney dinlememeli türk müziğini her şekilde dinlemeli,buralardan kendisine örnekler almalı.
Fakat hiç bir zaman başka birisi gibi olmaya çalışmamalı,örnekler alıp kendisi olmalı.
Yani kendi tavrı olmalı.
-sızı dınlemek ıstıyen arkadaşlarımızın ne yapması gerekıyor sıze ulaşmak ıcın?
Ben belli bir yerde çıkmıyorum fakat bazen arkadaş grubumuzla toplanıp Eskişehir palmiye nargile cafede üflüyorum.
-gelecek için planlarınız nelerdir?
Yakın gelecek için herhangi bir planım olmamakla birlikte gelecek için istediğim haftanın belli günlerinde
arkadaşlarımla ewlerimizde toplanıp meşk akşamları düzenlemek,benim en büyük hayalim.
-nekadar mütevazi bir istek, imrendim doğrusu
dileyenlerin size ulaşabılecegı bir iletişim adresi varmı?
-ve unutmadan bloğumuzda yazarlık yapmak ıstersenız ve ney hakkında bızı kendi yazılarınızlada bılgılendirirseniz cok sevinriz
En kısa zamanda web sitemi yapmak istiyorum ama bu kısa zaman ne kadar sürer onu bilemiyorum
mail adresimden isteyenler ulaşabilir metinmemisoglu@hotmail.com
Tabiki neden olmasın karşılıklı fikir alış verişinde bulunmak herkes için güzel olsa gerek
-benım sormak ıstedıklerım sımdılık bunlarla sınırlı sizin söylemek istediginiz bişey varmı?
Ben içimden hep benim ney üflememe sebep olan insanlara teşekkür etmişimdir.Yüzyüze teşekkür etmek kısmet olmadı bazılarına.
Başta söylemeyi unuttum fakat ben kendimi ney üfleyen birisi olarak bile düşünmüyorum,ben de ney üflemeye yeni başladım diyorum.
-teşekkkürler
ben teşekkür ediyorum

2 yorum:

Es-Dantevar dedi ki...

Dinle Ney'den!! diye başlıyor Mevlana
ve devam ediyor o suskun kamışın feryadı..kimse duymuyor çığlıklarını belki aşığından başka ama hep ağlıyor
hep aşk ediyor mevlaya.Allah ona üfleyenin kalbinden aşkı eksik etmesin...

eternalsummon dedi ki...

amin:)